Brev:
På rejse uden børn
14. september 2009
Alder:
2 år
På rejse uden børn
Hej
Vi har to drenge på 2 (okt. 07) og 3 (apr. 06) år. Vi skal ud at rejse i knap 11 dage, uden drengene og vil derfor gerne vide, hvordan vi gør det bedst for dem mens vi er væk.
De skal passes af farmor og farfar som du har været tæt på siden fødslen, ser mindst en gang om ugen og jævnligt er på weekend hos. Farmor og farfar har et sommerhus som de er i hver weekend og der skal vi op og aflevere drengene.
Jeg forestiller mig så at vi siger farvel til drengene og kører derfra igen efter et par timer. Dette for at undgå at vi kører efter at de er lagt til at sove, da jeg forestiller mig at det kan blive problematisk at de bliver lagt i seng og så er vi lige pludselig væk i lang tid, når de står op. Lyder det fornuftigt?
Jeg har ladet mig fortælle at så små børn ikke vil have glæde af at vi snakker med dem i tlf. i løbet af ugen, mener du også det? Vil det hjælpe dem at have nogle billeder af os at kigge på, eller vil det bare få dem til at savne os?
Vi afleverer dem hos farmor og farfar i sommerhuset om fredagen, om søndagen tager de hjem fra sommerhuset for mandag morgen at tage på arbejde og drengene skal da afleveres i børnehave og vuggestue. Her er der så to muligheder, enten kan farmor og farfar bo hos os i hverdagene og aflevere drengene og tage på arbejde derfra, eller de kan bo hjemme hos sig selv. Hvad mener du vil være bedst? Kan det blive svært for dem at være hjemme uden at mor og far er der, eller vil de have bedst af at hverdagene er så "normale" som muligt selv om vi ikke er der?
Og hvad når vi kommer hjem igen, hvordan gør vi det bedst for dem, er der noget vi skal tage højde for, håndtere, eller reaktioner man kan forudsige?
På forhånd tak for svar, som jeg håber at få hurtigst muligt, da vi skal holde "planlægningsmøde" med farmor og farfar i morgen :-)
venlig hilsen
Mia